Emme usein mainosta itseämme. Teemme laadukasta työtä asiakkaidemme kanssa yhdessä. Kiitokset teille kaikille, jotka olette positiivisia sanoja antaneet ja myös niille kehitysideoita kertoville. Kaikkien teidän ansiosta käyttäjämäärämme on rikkonut jo 120.000 rajan.
Se on yli 2% maamme populaatiosta. Joka viideskymmenes suomalainen on Osaavan asiakas välillisesti. Se on paljon.
Millainen on Osaavan asiakas?
Suurin osa ei tiedä olevansa asiakkaamme. Ohjelmistomme on taustalla oppilaitoksilla, kunnissa ja useilla eri toimialoilla. Moni ei edes kohtaa Osaavan nimeä, vaikka järjestelmämme kautta saisikin viestejä kriisitilanteisiin liittyen. Vaaratilanneviestintä tavoittaa myös kymmeniä tuhansia käyttäjiämme, eikä niissäkään usein tule yhtiömme nimi esille.
Eli moni Osaavan asiakas vastaanottaa kriisi- tai vaaratilanneviestintää. Osaavan nimi ei tule tutuksi, kun emme sitä esille nosta. Se ei ole tarpeellinen tieto kriisitilanteessa, tai kerrottaessa vaaratilanteesta. Osaava on taustalla varmistamassa, että tieto kulkee toivottuja kanavia pitkin toivotuille henkilöille.
Yritysmaailmassa Osaavan käyttö laajenee päivittäin. Yhä monimuotoisempia kokonaisuuksia, kun pidämme Osaavan rajapinnat selkeinä ja ne mahdollistavat asiakkaille järjestelmiä, jotka räätälöityvät juuri heidän käyttöönsä. Tottakai moni luottaa Osaavaan paloilmoittimien, kulunvalvonnan ja muiden perinteisten hälytinratkaisujen kanssa. Niiden lisäksi on paljon muutakin sensoriteknologiaa, jonka asiakas voi liittää Osaavaan.
Kuntien osalta Osaavaa käytetään laajalti. Usein taustalla on ollut tavoite kehittää kunnan viestintää siten, että se yhä paremmin saavuttaa kuntalaiset. Toinen tärkeä näkökulma on ollut edistää työntekijöiden turvallisuutta.
Oppilaitokset luottavat Osaavaan, koska etenkin koronan takia on ollut tarve nopeasti ja varmasti viestittää muutoksista isoille opiskelijamäärille.
Saatat siis olla jo Osaavan asiakas, et vain tiedä sitä. Siten haluamme sen myös pitää. Osaavan nimi ei ole oleellinen asia, kun käyttäjiemme turvallisuudesta pidetään huolta.
Sidosryhmistä
Osaava ei olisi kasvanut nykyiseen kokoonsa ilman isoa listaa erinomaisia partnereita, jälleenmyyjiä ja asiantuntijoita. Kiitämme teitä kaikkia ja siksi emme nimeä teistä tähän ketään erikseen. Yhteiskunnalliset sidosryhmät ovat myös isossa asemassa siinä, miten kansallista turvallisuutta edistetään. Myös niiden asioiden parissa Osaava on aktiivinen.
Sidosryhmien kannalta tärkein tieto on se, että mitä enemmän Osaavalla on käyttäjiä, sitä enemmän Osaava kehittyy. Jokainen pienikin virhetilanne käsitellään ja niiden pohjalta ohjelmistoa viedään yhä varmemmaksi.
Mitä jatkossa
Meillä on pitkälista tuotekehityksessä olevista asioista. Suurin osa ei ole sellaisia, että niistä saisi kivoja blogitekstejä aikaiseksi, koska niillä kehitetään varmuutta. Mutta listalla on myös uusia ominaisuuksia. Niistä emme kerro vielä lisää, koska toisinaan uuden ominaisuuden suunnittelusta käyttöönottoon menee vuosia. Hyvä silti todeta, että kaikki vanhat asiakkaamme ovat aina saaneet ohjelmiston uusimman version käyttöönsä ja tulevat myös jatkossa saamaan. Samalla aikanaan sovitulla lisenssillä saa Osaavalta varmasti aina uusimman ja luotettavimman version käyttöönsä. Eikä asiakkaan tarvitse päivitellä mitään erikseen.
Jatkossa Osaava kasvaa. Tulemme yhä aktiivisemmin myös edistämään Osaavan asiakkaiden kanssa turvallisuuskulttuuria. Meille on tärkeää, että jokainen saa tehdä työnsä, harrastuksensa, arkensa ja juhlansa turvallisesti. Siitä ei pidä pelotella, eikä luoda tarpeettomia riskejä. Turvallisuus kuuluu jokaiselle ja arvostamme paljon, että saamme yli 120.000 ihmisen turvallisuutta olla edistämässä pienellä panoksellamme.
– Osaavan henkilökunta